søndag 25. januar 2009

Problemstilling?!

Joda, så her satt jeg nå da... Klar for å begynne på første utkast til særemnet. Vel, jeg har kommet meg igjennom alle de tre bøkene men føler meg i grunn mer i villrede nå enn det jeg var før... I utgangspunktet skulle jeg skrive om seksualitet i Tore Renbergs bøker Mannen som elsket Yngve, Renselse og Matriarkat. Men nå som jeg faktisk har lest alle må jeg si at det muligens blir en for stor utfordring for meg. Men etter å ha lest litt om Tore Renbergs egne kommentarer til flere av hans romaner, kom jeg over en artikkel hvor han nevnte alle mine utvalgte bøker som politiske. Det fikk meg da til å tenke! Jeg har derfor bestemt meg for å se på hvordan det seksuelle blir brukt som skildring for den politiske/samfunnskritiske undertonen i romanene. 

Bildet: CC-lisensiert av Leif (Bryne, Norway) på Flickr.

Ingen kommentarer: