mandag 19. januar 2009

Dagen i dag. Mandag 19. januar. En dag full av snø og kaos. Og kaos er det vel flere steder om dagen. Som i mitt særemne-hodet. Å lese bøker av Tore Renberg for å undersøke seksualiteten kan være nokså komplisert. "Mannen som elsket Yngve" er vel den boken som holder seg mest innenfor "normalen", om man kan si noe sånt om seksualitet. "Renselse" var så absurd at jeg trenger litt mer tid på å fordøye den før jeg kan gå inn å direkte si noe om hovedpersonen Jakob Malde sin syke opphisselse av å drepe en gravid kvinne i en kirke. I dag har jeg kommet ca halvveis i den siste boka "Matriarkat". Vanskelig å si noe konkret om boka ennå, men det ligger en tydelig seksuell og overdreven tone over hele handlingen.

Jeg regner med å få lest ut boka i løpet av et par dager og kan da begynne på utkastet som skal leveres om en uke. Jeg har markert meg avsnitt som kan brukes som referanse og føler jeg har en viss kontroll på hva som skal være med i utkastet.

Ingen kommentarer: